Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Friday, October 07, 2011

Digitale content vertegenwoordigt één vijfde entertainment jongeren

De bestedingen van kinderen aan entertainment worden voor 79 procent geïnvesteerd aan fysieke producten en voor 21 procent aan digitale content. Dat blijkt uit een Amerikaans onderzoek van consulent NPD Group. De onderzoekers stelden daarbij een belangrijke verschuiving vast tegenover twee jaar geleden, toen fysieke producten een aandeel van 85 procent hadden en de aankoop van digitale content beperkt bleef tot 15 procent.

Muziek vertegenwoordigt, zowel fysiek als digitaal, een aandeel van 72 procent in de entertainment-aankopen van kinderen tussen twee en veertien jaar. Filmcontent staat op de tweede plaats, gevolgd door videogames, televisiecontent, boeken en applicaties. In alle sectoren blijft het fysieke platform de meerderheid van de aankopen behouden, maar de onderzoekers merken op dat het aandeel van digitale alternatieven bij games met 17 procentpunten is gestegen, gevolgd door 14 procentpunten bij muziek en 13 procentpunten bij filmcontent.

De onderzoekers voegen er aan toe dat kinderen al op bijzonder jonge leeftijd beginnen met het downloaden van content, met of zonder hulp van vrienden of familie. Ongeveer 50 procent van de kinderen heeft op zevenjarige leeftijd voor de eerste keer betaald voor digitale content. De eerste aankoop betreft meestal muziek, gevolgd door computergames en mobiele games. De betaling gebeurt meestal per individuele download. Alleen bij televisie en film maakt iets meer dan de helft gebruik van een abonnement.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home