Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Tuesday, August 16, 2011

Rijkere consument heeft groter engagement met internet

Rijkere consumenten gebruiken het internet meer frequent dan de algemene bevolking en blijken na het bekijken van online advertenties ook meer op de hoogte te zijn van nieuwe producten, bedrijven en websites. Dat is de conclusie van een onderzoek van het Internet Advertising Bureau (IAB) bij Amerikaanse internetgebruikers. Onder meer wordt opgemerkt dat 98 procent van de consumenten met een inkomen van meer dan 100.000 dollar gebruik maakt van het internet, tegenover 79 procent bij de algemene bevolking.

Er wordt aan toegevoegd dat de rijkere consument gemiddeld 26,2 uur per week online is, tegenover 21,7 uur bij de algemene bevolking. "Anderzijds blijkt dat de algemene bevolking 34 uur per week naar televisie kijkt, terwijl bij radio een tijdsgebruik van 16 uur wordt opgetekend," merken de onderzoekers op. "Bij de rijkere bevolkingsklasse vertegenwoordigt televisie nog 17,6 uur, terwijl bij radio een tijdsgebruik van 7,5 uur wordt opgetekend."

Er wordt ook opgemerkt dat 55 procent van de rijkere consumenten zich na het bekijken van digitale reclame bewust is van nieuwe producten, tegenover 49 procent bij de gemiddelde bevolking. Bij nieuwe bedrijven wordt een verhouding van 51 procent tegenover 49 procent opgetekend. Bij nieuwe websites gaat het om respectievelijk 46 procent en 44 procent. Ook geeft 59 procent van de rijkere consumenten aan de voorbije zes maanden actie ondernomen te hebben na het bekijken van een digitale reclame.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home