Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Saturday, May 28, 2011

Economische crisis heeft nieuwe energieconsument gecreëerd

De economische crisis heeft een nieuwe houding tegenover energieverbruik gecreëerd. Bovendien blijken bedrijven en consumenten die gewijzigde opstelling ook in de toekomst te willen handhaven. Dat is de conclusie van een Amerikaans onderzoek van consulent Deloitte. Uit het onderzoek blijkt dat 52 procent van de Amerikaanse bedrijven de volgende twee tot drie jaar zijn energiekosten met 25 procent wil terugschroeven. Ook 68 procent van de consumenten zegt inspanningen te doen om het energieverbruik te beperken.

"Zowel in het Amerikaanse bedrijfsleven als bij het grote publiek kan de geboorte van de bewuste energie-consument worden opgemerkt," voert Deloitte aan. "Er is duidelijk een brede massabeweging aan de gang rond energiebewustzijn bij bedrijven en consumenten." Uit het onderzoek blijkt dat 45 procent van de Amerikanen door het verlies van werk of inkomen de pijn van de recessie heeft gevoeld. Tijdens die recessie heeft 70 procent van de Amerikanen zijn elektriciteitsverbruik beperkt en 95 procent zegt niet van plan te zijn om daar bij een economisch herstel verandering in te brengen.

Ook blijkt 90 procent van de bedrijven specifieke doelstellingen te hebben uitgewerkt rond het verbruik van elektriciteit en energie-management. Ongeveer 75 procent van de bedrijven heeft concrete doelstellingen rond het beperken van de energiekosten en het elektriciteitsverbruik en het verhogen van de efficiëntie van bedrijfsgebouwen. Bovendien geeft 56 procent aan de winstgevendheid te willen opdrijven door de beperking van het elektriciteitsverbruiken. Ook zegt bijna 33 procent plannen te hebben om zelf energie te produceren.

Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home