Vier op tien consumenten op sociale netwerken
Vier op tien Amerikaanse consumenten onderhouden via sociale netwerken contacten met retailers. Dat is de conclusie van een onderzoek van het bureau Deloitte. Daarbij zegt 63 procent meer informatie te zoeken over mogelijke promoties, terwijl 56 procent producten raadpleegt op de sociale netwerkpagina's van de retailers. Ook zegt 38 procent van de betrokkenen aanbevelingen op sociale netwerksites te bekijken.
De onderzoekers merken op dat de consument ook smartphones gebruiken als ondersteuning van het shoppen. Onder meer blijkt 36 procent van de respondenten met hun smartphone prijsvergelijkingen te doen, terwijl 34 procent het toestel gebruikt om op de website van de retailer informatie te zoeken of aankopen te doen. Andere activiteiten zijn het onderzoek naar andere online productinformatie (30 procent), het downloaden van discounts, coupons en verkoopsinformatie (25 procent) en het lezen van productbesprekingen (25 procent).
Deloitte merkt op dat een aantal online shopping-activiteiten sinds vorig jaar in populariteit zijn gestegen. Daarbij wordt aangegeven dat 38 procent van de respondenten opmerkt dat er meer online producten worden aangekocht, terwijl 15 procent ook meer aan productvergelijking doet. Het online opzoeken van informatie over producten, prijzen en winkelinformatie is volgens Deloitte daarentegen met 5 procent gedaald tot 72 procent.
De onderzoekers merken op dat de consument ook smartphones gebruiken als ondersteuning van het shoppen. Onder meer blijkt 36 procent van de respondenten met hun smartphone prijsvergelijkingen te doen, terwijl 34 procent het toestel gebruikt om op de website van de retailer informatie te zoeken of aankopen te doen. Andere activiteiten zijn het onderzoek naar andere online productinformatie (30 procent), het downloaden van discounts, coupons en verkoopsinformatie (25 procent) en het lezen van productbesprekingen (25 procent).
Deloitte merkt op dat een aantal online shopping-activiteiten sinds vorig jaar in populariteit zijn gestegen. Daarbij wordt aangegeven dat 38 procent van de respondenten opmerkt dat er meer online producten worden aangekocht, terwijl 15 procent ook meer aan productvergelijking doet. Het online opzoeken van informatie over producten, prijzen en winkelinformatie is volgens Deloitte daarentegen met 5 procent gedaald tot 72 procent.
Labels: internet, retial, sociale netwerken

0 Comments:
Post a Comment
Subscribe to Post Comments [Atom]
<< Home