Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Monday, April 04, 2011

Ford heeft trouwste Amerikaanse publiek (4/1)

Ford heeft in de Verenigde Staten het trouwste klantenpubliek. Dat is de conclusie van een onderzoek van het bureau Polk. Ford haalde op het gebied van klantentrouw het voorbije jaar een score van 63,1 procent. Dochtermerk Lincoln haalde een gelijkaardige score. Met die cijfers onttroont Ford zijn rechtstreekse concurrent General Motors, dat met een eindtotaal van 59,9 procent naar een tweede plaats wordt verwezen, gevolgd door Toyota met 58,8 procent.

Het Ford-merk zelf haalde een loyaliteit-score van 60,3 procent, gevolgd door Mercedes-Benz van Daimler (56,7 procent), Honda van Honda Motor (56,6 procent), Toyota (56,4 procent) en Chevrolet van General Motors (53 procent). Elk van de vijf merken liet een stijging met minstens 1 procent optekenen, op uitzondering van Toyota, dat slechts een vooruitgang met 0,4 procent noteerde. Polk wijst erop dat Toyota vorig jaar getroffen werd door grote terugroepacties. Bovendien werd de veiligheid van het Japanse merk tijdens openbare hoorzittingen openlijk in vraag gesteld.

Er wordt aan toegevoegd dat Ford het voorbije jaar de grootste vooruitgang liet optekenen. De loyaliteit voor de autofabrikant steeg met 3,9 procent en de trouw aan het merk Ford kende een stijging met 4,5 procent. De verkoop van Ford in de Verenigde Staten steeg het voorbije jaar met 19,5 procent, waardoor Toyota van de tweede plaats werd verdreven. De Amerikaanse verkopen van Toyota viel het voorbije jaar terug met 0,4 procent. Marktleider bleef General Motors, dat een groei met 7,2 procent liet optekenen.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home