Interactieve reclameplatform tablets spreekt magazinelezer aan
Interactieve reclame op digitale magazine-platformen hebben een grotere weerslag bij de lezers en creëren een langere aankoopintentie dan dezelfde advertenties in gedrukte vorm. Dat is de conclusie van een onderzoek in opdracht van Adobe. Onderzoeksleider Alex Wang, specialist geïntegreerde marketing-communicatie, stelt dat lezers meer geneigd zijn om te reageren op een digitale reclame reclame met interactieve elementen dan op een statische gedrukte reclame.
"Tablets bieden een unieke leeservaring met een boeiende layout en interactieve elementen," voeren de onderzoekers aan. "Ook voor adverteerders zijn de mogelijkheden enorm, met onder meer platformen zoals video, audio, slideshows en online interactie." Adobe zegt dat het onderzoek dan ook belangrijke implicaties heeft voor adverteerders. Daarbij wordt opgemerkt dat interactieve media lezers kunnen engageren en een positieve houding tegenover merken kunnen creëren.
"Eens een lezer geëngageerd is geraakt, is hij meer geneigd tot interactie met de reclame, wat de kans doet stijgen dat er uiteindelijk wordt overgegaan tot de aangeboden producten of diensten," merkt Adobe op. Er wordt aan toegevoegd dat de groei van het aantal digitale magazines en interactieve media een belangrijk keerpunt vormen voor adverteerders. Adobe zegt dat de relatief statische digitale reclame-vormen tot nu toe niet beantwoordden aan de noden van de adverteerders, maar door het nieuwe aanbod worden volgens de onderzoekers context en interactiviteit gecombineerd.
"Tablets bieden een unieke leeservaring met een boeiende layout en interactieve elementen," voeren de onderzoekers aan. "Ook voor adverteerders zijn de mogelijkheden enorm, met onder meer platformen zoals video, audio, slideshows en online interactie." Adobe zegt dat het onderzoek dan ook belangrijke implicaties heeft voor adverteerders. Daarbij wordt opgemerkt dat interactieve media lezers kunnen engageren en een positieve houding tegenover merken kunnen creëren.
"Eens een lezer geëngageerd is geraakt, is hij meer geneigd tot interactie met de reclame, wat de kans doet stijgen dat er uiteindelijk wordt overgegaan tot de aangeboden producten of diensten," merkt Adobe op. Er wordt aan toegevoegd dat de groei van het aantal digitale magazines en interactieve media een belangrijk keerpunt vormen voor adverteerders. Adobe zegt dat de relatief statische digitale reclame-vormen tot nu toe niet beantwoordden aan de noden van de adverteerders, maar door het nieuwe aanbod worden volgens de onderzoekers context en interactiviteit gecombineerd.
Labels: interactiviteit, reclame, tablet
0 Comments:
Post a Comment
Subscribe to Post Comments [Atom]
<< Home