Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Tuesday, January 25, 2011

Chinese duurzame sponsor doet intrede bij Bayern München

De Duitse voetbalclub Bayern München heeft een sponsoringcontract ondertekend met de Chinese groep Yingli Green Energy. Het contract heeft een looptijd van drie seizoenen, waarbij aan het Chinese bedrijf een marketing-pakket werd aangeboden met onder meer de mogelijk om de solar-producten van Yingli in de officiële winkels van de Duitse voetbalclub te verkopen. Yingli Green Energy was vorig jaar ook de eerste duurzame sponsor van het wereldkampioenschap voetbal in Zuid-Afrika.

Jason Liu, vice-president van Yingli Green Energy, gaf toe dat de samenwerking met de voetbalclub aan het Chinese bedrijf de mogelijkheid biedt om de afstand met de consument te verkleinen, maar hij merkte ook op dat de beide partners samen willen werken aan een duurzamere toekomst. Daarbij kan Yingli Green Energy, producent van zonnepanelen, volgens Liu zijn verworven expertise aanbrengen. Ook Karl-Heinz Rummenigge, voorzitter van Bayern München, ziet naar eigen zeggen in de samenwerking mogelijkheden om de operaties van de club milieuvriendelijker te maken.

Financiële details over de samenwerking werden niet bekend gemaakt. Yingli heeft op dit ogenblik een productiecapaciteit van meer dan één gigawatt per jaar. In Baoding en Hainan worden op dit ogenblik twee uitbreidingsprojecten van respectievelijk 600 megawatt en 100 megawatt uitgevoerd. Beide sites zouden tegen het midden van het jaar operationeel moeten zijn. Yingli is onder meer actief in Duitsland, Spanje, Italië, Griekenland, Frankrijk, Zuid-Korea, China en de Verenigde Staten. Het concern heeft meer dan negenduizend medewerkers.

Labels: , , , , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home