Reclamegroepen besteden meer aandacht aan sociale media
"Er is bij marketeers bijzonder veel interesse voor sociale media," merkt Sean Corcoran op tegenover het magazine DMNews. "Het wordt beschouwd als een manier om meer inkomsten te genereren. De sector ziet de signalen van de evoluties en veranderingen binnen de marketing." Het magazine wijst onder meer naar WPP Group, dat vanuit zijn direct marketingbureau Wundermann en het mediabureau Mindshare de gespecialiseerde eenheid Ninja heeft gevormd om sociale media-projecten op te zetten voor cliënten. Ninja heeft inmiddels campagnes gerealiseerd voor onder meer Ford, Nokia en Land Rover. Ook Interpublic Group heeft met Rally&UM een gelijkaardig initiatief opgezet.
Ninja is jaar eigen zeggen vooral gericht op de ondersteuning van merken om inkomsten te genereren uit hun sociale media. Er wordt aan toegevoegd dat er ook analyses worden aangeboden om cliënten te tonen hoe sociale media presteren in vergelijking met andere marketing-investeringen. Daarbij wordt opgemerkt dat in de sociale media de dialoog centraal staat, maar bedrijven moeten onderzoeken hoe die communicatie kan omgezet worden in verkoop of aankoopintenties. Analisten bij eMarketeer benadrukken dat reclamegroepen met deze units hun expertise in sociale media, die een relatief nieuw onderdeel vormen van het geïntegreerde marketing-aanbod, te formaliseren.
Labels: reclame, sociale media
0 Comments:
Post a Comment
Subscribe to Post Comments [Atom]
<< Home