Digitale startups missen concrete doelstellingen
Hollywood wordt opnieuw geconfronteerd met digitaal entertainment. Die trend werd tijdelijk afgebroken door de economische recessie en de kredietcrisis, maar is nu opnieuw op kruissnelheid gekomen. Nagenoeg dagelijks duiken in Hollywood entertainment-startups op met ambitieuze plannen voor een nieuwe beweging in de entertainment-sector. Vele analisten hebben echter twijfels of er achter deze beweging ernstig overwogen investeringen en degelijk onderbouwde zakelijke modellen schuil gaan. Er wordt aan toegevoegd dat de instapkosten inmiddels zo laag zijn geworden dat er geen natuurlijke selectie meer gebeurt.
"Het probleem is vergelijkbaar met elke goldrush," merkt Lindsay Conner, juridisch adviseur bij het entertainment-advocatenkantoor Manatt Phelps & Phillips, tegenover de Amerikaanse krant The New York Times. "Het goud is gemakkelijker voor te stellen dan te ontginnen. Er is wel opnieuw een overwogen financiering merkbaar, maar er moet nog een grote afstand worden afgelegd vooraleer er werkelijk ingepikt wordt op het kostenbeparende of omzet-generende potentieel van het internet voor entertainment-doelstellingen." Jordan Levin, chief executive van het digitale productiehuis Generate, merkt op dat opnieuw reclame-inkomsten worden aangetrokken en dat er opnieuw sneller projecten worden opgestart, maar dat is volgens hem niet genoeg om de markt te stimuleren.
Een robuuste en dynamische markt is volgens Levin meer dan een reeks betekenisloze aankondigingen van nieuwe projecten en initiatieven. De krant voegt er aan toe dat een groot gedeelte van de startups weinig concrete doelstellingen naar voor kunnen schuiven. Brent Weinstein, hoofd digitale media bij United Talent Agency, stelt dat veel van de ideeën die op dit ogenblik aan de oppervlakte komen niet meer zijn dan spielereien van universiteitsstudenten. Weinstein merkt op dat de entertainment-markt op dit ogenblik meer digitale opportuniteiten biedt dan ooit het geval is geweest, maar alleen bedrijven die de unieke aspecten van het platform en zijn publiek begrijpen, zullen volgens hem successen realiseren.
"Het probleem is vergelijkbaar met elke goldrush," merkt Lindsay Conner, juridisch adviseur bij het entertainment-advocatenkantoor Manatt Phelps & Phillips, tegenover de Amerikaanse krant The New York Times. "Het goud is gemakkelijker voor te stellen dan te ontginnen. Er is wel opnieuw een overwogen financiering merkbaar, maar er moet nog een grote afstand worden afgelegd vooraleer er werkelijk ingepikt wordt op het kostenbeparende of omzet-generende potentieel van het internet voor entertainment-doelstellingen." Jordan Levin, chief executive van het digitale productiehuis Generate, merkt op dat opnieuw reclame-inkomsten worden aangetrokken en dat er opnieuw sneller projecten worden opgestart, maar dat is volgens hem niet genoeg om de markt te stimuleren.
Een robuuste en dynamische markt is volgens Levin meer dan een reeks betekenisloze aankondigingen van nieuwe projecten en initiatieven. De krant voegt er aan toe dat een groot gedeelte van de startups weinig concrete doelstellingen naar voor kunnen schuiven. Brent Weinstein, hoofd digitale media bij United Talent Agency, stelt dat veel van de ideeën die op dit ogenblik aan de oppervlakte komen niet meer zijn dan spielereien van universiteitsstudenten. Weinstein merkt op dat de entertainment-markt op dit ogenblik meer digitale opportuniteiten biedt dan ooit het geval is geweest, maar alleen bedrijven die de unieke aspecten van het platform en zijn publiek begrijpen, zullen volgens hem successen realiseren.
Labels: entertainment, Hollywood, startup

0 Comments:
Post a Comment
Subscribe to Post Comments [Atom]
<< Home