Bezitters iPhone interessant publiek voor marketeers
Bezitters van een iPhone vormen een bijzonder interessant publiek voor marketeers. Dat is de conclusie van een Amerikaans onderzoek van het bureau Yankee Group. Daarbij wordt opgemerkt dat de bezitter van een iPhone een gemiddelde leeftijd heeft van tweeëndertig jaar en een gezinsinkomen heeft van 100.000 dollar. Bezitters van andere smartphones zijn daarentegen gemiddeld vierendertig jaar oud en hebben een gemiddeld gezinsinkomen van 85.000 dollar. Er wordt aan toegevoegd dat de gebruiker van een iPhone ook gemiddeld zevenendertig minuten per dag op het mobiele internet actief is, tegenover tweeëndertig minuten voor andere smartphone-bezitters en negentien minuten voor alle mobiele consumenten.
Er wordt aan toegevoegd dat de eigenaars van een iPhone ook een enthousiaste gebruiker is van applicaties. De voorbije negentig dagen heeft de iPhone-bezitter gemiddeld 12,6 applicaties gedownload. Dat is meer dan het dubbele van de gebruiker van een mobiele telefoon. Bovendien zijn bezitters van een iPhone volgens het rapport ook meer geneigd om mobiele transacties - zoals bankverrichtingen, betalingen en prijsvergelijkingen - uit te voeren dan andere gebruikers. Volgens Yankee Group kunnen deze vaststellingen worden verklaard door onder meer het intuïtieve touchscreen, de gebruiksvriendelijkheid van de online muziekwinkel iTunes en de uitgebreide catalogus van de online winkel AppStore.
Yankee Group merkt op dat concurrenten niet zouden mogen proberen om Apple op zijn sterke punten te verslaan. "De concurrenten moeten kiezen voor differentiëring en daaraan vasthouden," wordt er opgemerkt. Daarbij wordt verwezen naar de koerswijziging van Research in Moiton om met de Blackberry Storm over te schakelen op touchscreen-telefoons. Maar dat heeft de consument volgens Yankee Group alleen maar in verwarring gebracht en de vraag doen rijzen in welke mate het toestel daadwerkelijk een eigen identiteit heeft. Er wordt aan toegevoegd dat de concurrenten ook een waarde op lange termijn zouden moeten creëren voor de consumenten en operatoren, zoals cloud-opslag voor mobiele informatie of applicaties rond live-streaming.
Er wordt aan toegevoegd dat de eigenaars van een iPhone ook een enthousiaste gebruiker is van applicaties. De voorbije negentig dagen heeft de iPhone-bezitter gemiddeld 12,6 applicaties gedownload. Dat is meer dan het dubbele van de gebruiker van een mobiele telefoon. Bovendien zijn bezitters van een iPhone volgens het rapport ook meer geneigd om mobiele transacties - zoals bankverrichtingen, betalingen en prijsvergelijkingen - uit te voeren dan andere gebruikers. Volgens Yankee Group kunnen deze vaststellingen worden verklaard door onder meer het intuïtieve touchscreen, de gebruiksvriendelijkheid van de online muziekwinkel iTunes en de uitgebreide catalogus van de online winkel AppStore.
Yankee Group merkt op dat concurrenten niet zouden mogen proberen om Apple op zijn sterke punten te verslaan. "De concurrenten moeten kiezen voor differentiëring en daaraan vasthouden," wordt er opgemerkt. Daarbij wordt verwezen naar de koerswijziging van Research in Moiton om met de Blackberry Storm over te schakelen op touchscreen-telefoons. Maar dat heeft de consument volgens Yankee Group alleen maar in verwarring gebracht en de vraag doen rijzen in welke mate het toestel daadwerkelijk een eigen identiteit heeft. Er wordt aan toegevoegd dat de concurrenten ook een waarde op lange termijn zouden moeten creëren voor de consumenten en operatoren, zoals cloud-opslag voor mobiele informatie of applicaties rond live-streaming.
Labels: iPhone, marketing, mobiele telefoon

0 Comments:
Post a Comment
Subscribe to Post Comments [Atom]
<< Home