Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Sunday, January 08, 2006

Jonge moeder is gemakkelijk doelwit


Kindermarketing, gericht op moeder en kind, is een bijzonder lucratieve markt. Dat stelt René Toet, oprichter van Fred&Ed, een Nederlands merk van pindakaas. Jonge moeders vormen om verschillende redenen gewillige slachtoffers voor marketingexperts.

"Jonge moeders hebben allerlei dingen nodig en ze zijn vrij gemakkelijk te overtuigen omdat ze een goede moeder willen zijn," aldus de krant NRC Handelsblad. "Om die reden zijn ze uiterst gevoelig voor boodschappen op reclameposters, websites en in tv-spotjes."

Volgens een aantal wetenschappers is dit gedrag eenvoudig te verklaren en ook grotendeels hormoongestuurd. "De jonge moeder gaat een nestje bouwen en begint spullen aan te slepen om het nestje op orde te brengen," stellen ze.

Kindermarketing is volgens René Toet een belangrijke niche. "Er zijn steeds meer kinderzenders waar men zijn boodschap kwijt kan," voert hij aan. "Er zijn ook steeds meer bladen en evenementen die kunnen gesponsord worden." Moeders zijn volgens de analisten de belangrijkste doelgroep, maar ze voegen er aan toe dat de invloed van kinderen zeker niet mag onderschat worden.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home