Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Wednesday, December 07, 2005

Consument wil klimaatneutraliteit

Driekwart van de consumenten is voorstander van producten die geen negatieve invloed hebben op het klimaat. Dat blijkt uit een rapport van het onderzoeksbureau Intomart GfK. De klant vindt het ook aanvaardbaar dat dergelijke producten een hogere prijs hebben.

Uit het onderzoek bleek dat 74 procent van de consumenten een voorkeur voor heeft klimaatneutrale producten, waarbij het productieproces energiezuinig is, maximaal gebruik wordt gemaakt van duurzame energie en de resterende uitstoot van CO2 wordt gecompenseerd door te investeren in projecten voor bosaanplant en energie-innovatie. Ze vindn het ook aanvaardbaar dat die produten vijf procent duurder zijn dan minder milieuvriendelijke producten.

De onderzoekers stippen daarbij aan dat het voor bedrijven dan ook interessant kan zijn om klimaatneutrale producten op de markt te brengen. Klimaatneutraliteit blijkt volgens hen immers een producteigenschap te zijn die mensen positief waarderen in een keuze tussen producten.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home