Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Wednesday, December 07, 2005

Kassaband supermarkt wordt frivoler

In de supermarkt is het aanschuiven aan de kassa het grote verveelmoment. Een Nederlands bedrijf denkt echter een middel gevonden te hebben om dat proces iets aangemaker te maken en er voor de supermarkt en de fabrikanten nog iets uit te halen. Het bedrijf wil immers de zwarte kassaband van reclameboodschappen voorzien.

Het idee komt van het bedrijf PR-Runner uit het Nederlandse Lichtervoorde en moet de saaie zwarte zwarte transportband omtoveren in een kleurrijk reclamemedium. Het concept is inmiddels van een patent voorzien. Het bedrijf zou in gesprek zijn grote ketens uit Nederland en Duitsland en ook contacten hebben in Zwitserland en Hongarije. Partners worden gezocht in de Verenigde Staten, Zuid-Korea en Australië.

Er worden soms wel reclamestickers geplakt op de transportbanden, maar de kwaliteit daarvan blijft toch relatief beperkt. "Onze opdrukken zijn volledig geïntegreerd in de band en voorzien van een duurzame coating," aldus PR-Runner. Een reclameboodschap zou zonder problemen zes tot twaalf maanden bewaard kunnen blijven.

Op dat ogenblik zou de slijtslaag nog steeds intact zijn, maar PR-Runner merkt op dat de productent of de keten na die periode wellicht toch een andere boodschap zal willen plaatsen. "Door de reclameboodschappen is de transportband niet langer een kostenpost, maar een extra inkomstenpost," merkt het bedrijf op.

De klant krijgt de reclameboodschap echter wel na verzamelen van zijn boodschappen onder ogen, maar dat wordt door PR-Runner niet gezien als een probleem. "Tijdens het boodschappen doen is de klant onrustig," wordt er opgemerkt. "Maar aan de kassa moet hij vaak wachten en kan hij rustig de tijd nemen om rond te kijken en dus de boodschappen op de transportband in zich opnemen."

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home