Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Wednesday, December 07, 2005

Erotiek in de supermarkt


Erotiek blijft niet langer meer het exclusieve gebied van de seksshop. Ook andere detailhandels en grote winkelketens blijken steeds meer erotische films of speelgoed te verkopen. Maar men gaat nog wel altijd zeer omzichtig om met het etaleren of aanbieden van de betrokken producten.

"De gewone detailhandel heeft ontdekt dat erotiek verkoopt," merkt het magazine Retail op. "Maar hoewel er steeds meer erotische producten in verschillende soorten winkels liggen, zijn de meeste bedrijven nog altijd huiverig om deze producten aan te prijzen."

Zo zijn in reclamefolders zelden erotische prodcuten aan te treffen. Ook promotiemateriaal en acties worden vooralsnog niet in de winkels aangekondigd. "Media Markt denkt er echter over om dit in de nabije toekomst wel te gaan doen," voegt Retail daar aan toe.

Dankzij nieuwe verkooppunten, zoals drogisterijen, supermarkten, pompstations en platenzaken, is de markt van de erotiek volgens het magazine groter geworden. "Hierdoor komen ook meer mensen in aanraking met de producten. Het gaat daarbij onder meer om vrouwen en koppeltjes, die interessante doelgroepen vormen."

Erotiek is volgens Retail trouwens vaak een impulsaankoop, waarbij oude en nieuwe titels even populair zijn.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home