Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Saturday, November 26, 2005

Ook China in de greep van podcasting


Net zoals in het westen, wordt ook het Chinese internet steeds meer geconfronteerd met het fenomeen podcasting. In alle grote steden zouden talloze podcasters audioprogramma's met de meest uiteenlopende onderwerpen op het internet zetten.

Podcasting laat internauten toe om eigen audioprogramma's op het internet te plaatsen. Dat gebeurt volgens het persbureau Xinhua ook steeds meer in China. Het land telt ongeveer tachtig miljoen internet-gebruikers. Daarvan is de helft jonger dan 25 jaar en volgens Xinhua heeft ongeveer 20 procent daarvan geld en tijd om actief te zijn met podcasting.

Eén van de belangrijkste Chinese podcast-kanalen is Wangyou.com, dat zijn content op zestien provinciale en regionale radiostations plaatst. Volgens Wangyou-topman Buddy Ye gaat het initiatief verder dan het uitzenden van persoonlijke ontspanningsprogramma's.

"Door samen te werken met de traditionele media, zoals televisie, radio of kranten, hopen we mensen te kunnen helpen om hun ervaringen bekend te maken en te delen met anderen," benadrukte Buddy Ye.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home