Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Wednesday, November 23, 2005

New York shopt steeds meer online


New York is een winkelparadijs, maar toch is het opmerkelijk dat meer dan de helft van de Newyorkers online winkelt en rond de eindejaarsperiode zelfs nagenoeg de helft van zijn budget online besteedt. Dat blijkt uit een onderzoek van America Online.

Het rapport 'Online Shopping Cities' voert aan dat 54 procent van de Newyorkers online winkelt en daarbij bijna de helft van zijn budget - 327 dollar van 675 dollar - langs het internet uitgeeft.

Daarbij zegt 80 procent van de online shoppers gebruik te maken van het internet omdat men daardoor op elk mogelijk tijdstip kan winkelen en 89 procent is van mening dat online winkelen tijd bespaart. Bovendien zegt 77 procent op die manier de rijen wachtenden aan de kassa te kunnen vermijden, terwijl 42 procent er een besparing inziet omdat ze niet moeten rondtoeren.

Verder benadrukt 64 procent dat het online gemakkelijker is om op zoek te gaan naar koopjes en speciale acties. Voor 34 procent maakt het internet een bezoek aan meerdere winkels mogelijk, terwijl 31 procent op die manier gemakkelijker aan prijsvergelijking te kunnen doen.

Bijna alle ondervraagden - 94 procent - gaven aan dat gratis levering belangrijk is bij het online shoppen. Het rapport voert daarbij aan dat de online shoppers ook veel verfijnder tewerk gaan en gebruik maken van prijsvergelijkingen (65 procent), packages (64 procent), promoties en coupons (59 procent) en beoordelingen van producten of verkopers (35 procent).

Bijna de helft - 45 procent - zegt dat online en offline aankopen steunen op informatie op het internet. Toch stipt 40 procent aan dat hun koopgedrag tijdens de eindejaarsperiode eerder gestuurd wordt door impulsaankopen dan tijdens de rest van het jaar.

Tenslotte merkte 82 procent van de ondervraagden op al minstens drie jaar online te shoppen. Dertien procent zou al tien jaar of meer voor aankopen gebruik maken van het internet.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home