Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Friday, November 04, 2005

Adware begint zich te weren

Adware-bedrijven zijn begrijpelijk niet er gelukkig met de houding van het internet tegen hun activiteiten en technologieën die adware kunnen blokkeren. Eén van de betrokken bedrijven, het Amerikaanse DirectRevenue, wil nu echter in het offensief gaan.



DirectRevenue-directeur Jean-Philippe Maheu stipt aan dat adware-blokkers niet fair tewerk gaan. Daarom overweegt het bedrijf ervoor te zorgen dat zijn software niet door adware-blockers van computers kunnen gewist worden. Hij verwijst daarbij dat een aantal programma's automatisch ongewenste programma's wissen, maartegelijkertijd ook de adware van Direct Revenue.

In de overeenkomst met de gebruiker wordt door DirectRevenue vermeldt dat sommige online actoren de communicatie tussen de computer van de consument en Best Offers, het programma van DirectRevenue, zouden kunnen proberen te verstoren. Er wordt op gewezen dat daarbij instellingen op de computers van de consument zouden kunnen worden gewijzigd, zonder medeweten van betrokkene.

DirectRevenue stelt in de overeenkomst zich het recht voor te behouden om de wijzigingen weer te corrigeren, zodat de goede communicatie tussen klant en aanbieder behouden kan blijven.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home