Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Tuesday, October 25, 2005

Yahoo start eigen reisverslaggeving


Nadat Yahoo eerder al een eigen oorlogsverslaggever heeft aangeworven, wil het Californische bedrijf verder de weg van het creƫren van eigen content bewandelen. Daarom werd auteur en filmregisseur Richard Bangs aangeworven. De moet multimedia-pakketten ontwikkelen rond exotische en avontuurlijke reizen.

Het eerste project van Richard Bangs is een serie in vijf delen over de beklimming van de Eiger, een Zwitserse bergtop, door John Harlin III. Diens vader kwam veertig jaar geleden op de Eiger om het leven. Bangs hoopt minstens elke maand met een nieuw programma te kunnenuitpakken.

Yahoo benadrukt meer materiaal op het internet te willen plaatsen dat nergens anders kan verkregen worden. "We proberen de volgende generatie van internet-media op te bouwen," benadrukte Scott Moore, onderdirecteur content bij Yahoo. Daarmee wil het bedrijf zich onderscheiden van concurrenten als Google, MSN en AOL en bovendien ookzijn publiek uitbreiden.

Dat publiek is volgens NielsenNetratings nu al het grootste ter wereld. De voorbije maand telde Yahoo in de Verenigde Staten 99,3 miljoen gebruikers. Daarmee liet het bedrijf MSN (89,4 miljoen), Google (79,4 miljoen) en AOL (72,5 miljoen) duidelijk achter zich. Om meer eigen materiaal op te bouwen werd bij Yahoo vorig jaar LloydBraun, een gewezen televisieman van ABC, aangeworven.

Braun voegde extra mogelijkheden toe aan de website, waarmee hij hoopte succes te vinden bij het steeds groter aantal gezinnen dat aangesloten is op breedband-internet. Vorige maand werd oorlogsjournalist Kevin Sites aangeworven om materiaal te leveren over gewapende conflicten in de hele wereld. Ook een aantal financiƫle analisten zullen exclusief materiaal leveren aan Google.

Moore kondigde aan dat Yahoo plannen heeft om de eigen content ook uit te breiden naar andere onderwerpen.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home