Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Saturday, October 01, 2005

Liever werken bij een sterk merk


Medewerkers van een sterk merk presteren beter. Dat blijkt uit een Britse studie van het onderzoeksbureau BRMB. Een merknaam wordt volgens onderzoekers ook steeds belangrijker om op een moeilijker arbeidsmarkt de geschikte kandidaten weg te kunnen lokken.

"Werknemers van een bedrijf met een sterk merk presteren beter," aldus BRMB. Uit het onderzoek bleek ook dat die medewerkers ook meer vertrouwen hebben in hun bedrijf dan bij minder goed aangeschreven ondernemingen het geval is.

Mensen die bij een bedrijf met een sterk werken, worden door anderen bewonderd. Dat zorgt volgens analisten voor een enorme motivatie. Bedrijven met een sterke merknaam krijgen dan ook meer sollicitaties dan andere bedrijven. Bovendien wordt er benadrukt dat een merknaam ook steeds belangrijker wordt om op de arbeidsmarkt de beste kandidaten te kunnen wegkapen.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home