Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Friday, September 30, 2005

Half uur reclamelectuur per week

De consument besteedt wekelijks 34 minuten aan het lezen van reclamedrukwerk. Dat blijkt uit een Nederlands onderzoek. De berg reclamepapier is er op vijftien jaar trouwens verdubbeld. De onderzoekers stellen trouwens dat de reclamfolder populair blijft.

"Gemiddeld besteedt iedere volwassen Nederlander 34 minuten per week aan het lezen van reclamedrukwerk," meldt het persbureau ANP. "Het aanbod reclameleesvoer in de brievenbus is de voorbije jaren meer dan verdubbeld. Vijftien jaar geleden ontving de consument gemiddeld vijftien reclamefolders, nu zijn dat er ruim dertig."

Uit het onderzoek van Interlanden, DistriQ en TPG Post bleek dat de reclamefolder zowel populair bij de adverteerder als bij de consument. "Die besteedt niet alleen veel tijd aan het lezen ervan, maar zou ook reageren op de aanbiedingen die in het drukwerk staat vermeld," aldus het persbureau.

Eén op de vier folders zou leiden tot een bezoek aan een winkel en vijf procent van het drukwerk zou leiden tot een daadwerkelijke aankoop. "De gemiddelde Nederlander zou de ongeadresseerde brievenbusreclame niet willen missen," stippen de onderzoekers aan. "De folders bevatten informatie die ze niet elders kunnen vinden."

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home