Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Thursday, October 13, 2005

Leonardo's interessant voor adverteerder

Wetenschap wordt de jongste jaren steeds populairder. Het magazine Advertising Age stelt dat adverteerders daar hun voordeel kunnen mee doen, door aan te haken bij de belangstelling voor en nieuwsgierigheid naar toekomstige technologische ontwikkelingen.


"Het milieu, onderzoek met stamcellen en ruimtevaart zijn in de Verenigde Staten de populairste onderwerpen," stipt het magazine aan. "Bijna 80 procent van de Amerikaanse bevolking zou meer willen afweten van wetenschap en de jongste jaren zijn diverse populair-wetenschappelijke boeken bestsellers geworden. Ook uit het koopgedrag blijkt volgens het tijdschrift de nieuwe belangstelling voor wetenschap.

Reclamebureau JWT voert aan dat er in de Amerikaanse stedelijke agglomeraties meer dan 15 miljoen Leonardo`s, mensen met een brede belangstelling voor onderzoek en techniek, wonen. "Hun gemiddelde leeftijd is 32 jaar, ze zijn hoog opgeleid en hebben een goed salaris," aldus JWT. "Zij willen vooral hun intellectuele nieuwsgierigheid bevredigen, praten over wetenschap met vrienden en erover lezen in boeken en tijdschriften."

Leonardo`s zijn volgens het bureau vaak de eersten die iets nieuws uitproberen. Velen houden ook weblogs bij. "Bovendien zetten ze zich vaak in voor het milieu of andere aan wetenschap gelieerde activiteiten," typeert het reclamebureau deze bevolkingsgroep.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home