Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Thursday, October 27, 2005

Consument stelt zich harder op


De consument is bereid om desnoods zware beperkingen op te leggen aan individuen of organisaties die de kwaliteit van het leven zouden kunnen beïnvloeden. Bedrijven moeten volgens analisten dan ook duidelijk laten verstaan dat ze echt naar de consument luisteren en rekening houden met zijn stelling.

"De consument stelt zich duidelijk harder op," voert het magazine Marketing Week aan. "Hij is meer bereid om restricties op te leggen aan mensen en organisaties die zijn algemene levenskwaliteit kunnen beïnvloeden." Deze trend - Assault on Pleasure - blijkt volgens het magazine uit verschillende recente evoluties.

Er wordt opgemerkt dat tachtig procent van de respondent van oordeelis dat alcohol op het werk niet zou toegestaan mogen worden. Maar bijna veertig procent vindt ook dat SUV-auto's in de stadscentra verboden zouden moeten worden. Dit heeft ook zijn weerslag in de reclame. Zo vindt 45 procent van de volwassen consumenten dat voedingsbedrijven niet langer reclame zouden mogen voeren naar kinderen.

Het bedrijfsleven moet volgens Marketing Week de consument duidelijk maken dat er met zijn opmerkingen en standpunten rekening gehouden wordt. Daarbij wordt verwezen naar de campagne 'We hear You', waarmee fastfood-gigant McDonald's zijn nieuwe, gezondere menu's adverteerde.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home