Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Thursday, October 27, 2005

Britten lusten geen Duitse wijn meer


De Britse consument keert de Duitse wijn de rug toe. Uit een studie van het onderzoeksbureau AC Nielsen blijkt immers dat de verkoop van Duitse wijn in Britse pub op één jaar tijd met elf procent is gedaald. De voorkeur gaat naar Franse en steeds meer ook Chileense wijnen.

In het rapport stelt AC Nielsen dat de jaaromzet van Duitse wijnen in Britse pubs een bedrag van 255 miljoen dollar vertegenwoordigt. Dat is een daling met maar liefst elf procent tegenover het jaar voordien.

De meest populaire wijn komt voor de Britten nog altijd uit Frankrijk. Op de tweede plaats komt Australië, maar ook daar zag men een achteruitgang met vier procent. Als derde zag ook Italië zich met een achteruitgang (vijf procent) geconfronteerd.

Chili wipte over de Verenigde Staten en Duitsland naar de vierde plaats. Daarmee werd een groei van vijftien procent gerealiseerd. Amerikaanse wijnen kenden volgens het onderzoeksbureau een groei met negentien procent.

Het verlies van de Duitse wijnen is volgens het drankenmagazine The Morning Advertiser te wijten aan het imago van het product. "Men is er niet in geslaagd het publiek ervan te overtuigen dat de productie verder is geëvolueerd dan de zoete smaken die de Duitse wijnen in de jaren tachtig zo populair maakten," aldus het tijdschrift.

Verder in de rangschikking volgen Zuid-Afrika, Spanje, Nieuw Zeeland en Argentinië.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home