Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Friday, September 09, 2005

Teveel keuze en te weinig tijd


Mensen vinden dat ze te weinig tijd hebben en zich teveel moeten haasten. Dat blijkt uit een onderzoek van het Amerikaanse reclamebureau JWT. De consument vindt dat er een steeds zwaardere werkdruk komt, maar wijst ook op een vloedgolf aan communicatiemiddelen en teveel keuzemogelijkheden in de media- en ontspanningssector.

De onderzoekers kwamen tot de vaststelling dat veertig tot zestig procent van de volwassenen in de geïndustrialiseerde wereld van mening is dat ze over te weinig tijd beschikken. Daardoor voelen de consumenten een te grote druk van werk en omgeving, zodat ze te weinig kunnen relaxen.

Maar de onderzoekers kwamen tot de vaststelling dat er nog meer aan de hand is. De consument heeft niet alleen het gevoel te weinig tijd te hebben, maar hij voelt ook een tekort aan geld. Daardoor heeft hij het idee dat hij te weinig kan realiseren van wat hij allemaal graag zou doen.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home