Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Saturday, September 17, 2005

Benetton neemt afscheid van United Colours


De wereldberoemde slogan 'United Colours of Benetton' loopt op zijn laatste benen. Het Italiaanse modebedrijf is van mening dat de campagne de jongste tijd niet meer brengt wat ervan verwacht werd.

"Het afgelopen jaar heeft Benetton 12 procent marktaandeel ingeleverd," meldt het magazine Adformatie. Om het tij te doen keren moet er volgens het bedrijf een nieuwe weg gevolgd worden. Na jaren van trouwe dienst verdwijnt dan ook de bekende slogan 'United Colours'.

Benetton werd berucht om zijn shock advertising, met beelden van onder meer een stervende aids-patiënt en een met bloed besmeurd uniform van een dode soldaat. Het bedrijf werkte in het begin van de jaren tachtig samen met de fotograaf Oliviero Toscani, maar na een conflict gingen de partijen op het einde van de jaren negentig uit elkaar.

Benetton verzorgde zijn communicatie ook in eigen huis, maar zou nu toch met een extern bureau in zee willen gaan. Eén van de belangrijkste kandidaten voor het contract zou TBWA\London zijn.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home