Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Wednesday, August 24, 2005

Vaker kritiek op voedingsproducten



Consumenten uiten vaker kritiek op producten die een negatieve invloed zouden kunnen hebben op de gezondheid. Dat blijkt uit onderzoek van de Britse Future Foundation. Het is voor fabrikanten dan ook belangrijk om op de veilige en gezonde aspecten van hun producten te wijzen.

Een ruime meerderheid van de ondervraagden (68 procent) bleek van oordeel dat reclame voor alcoholische dranken aan banden moet worden gelegd omdat de Britten steeds matelozer zouden drinken (binge drinking). Tachtig procent zei dat alcohol op het werk verboden moet worden.

Verder stelde 36 procent dat snoep en chocolade geen producten zijn die men iemand cadeau zou mogen geven en 45 procent van alle volwassenen vindt dat levensmiddelenfabrikanten geen reclame mogen maken die op kinderen gericht is.

"Bij elke nieuwe voedingshype gaan meteen stemmen op die op de gevaren en nadelen wijzen," aldus het magazine Marketing Week. "Fabrikanten zien zich dan ook steeds vaker genoodzaakt om klanten gerust te stellen en de veiligheid van hun producten te benadrukken."

Wettelijke bepalingen op reclame worden volgens de onderzoekers door de consument ook steeds meer als normaal beschouwd. "De consument laat vaker zijn mening horen en dwingt op die manier het beleid tot actie," aldus Marketing Week.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home