Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Tuesday, August 23, 2005

Nederlandse kijker boos over voetbalreclame


Een Nederlandse sportliefhebber is niet te spreken over de voetbaluitzendingen van de commerciële zender Talpa, die erin slaagde om het tv-contract voor de Nederlandse competitie af te snoepen van het beroemde NOS-programma Studio Sport. De boze kijker neemt het niet dat hij overspoeld wordt met reclame.

"De voetballiefhebben windt zich op over de reclame die om de haverklap het sportprogramma onderbreekt," merkt Planet Internet op. De man ergert zich er gigantisch aan dat het programma om de zoveel minuten wordt onderbroken door reclame.

"Bij Studio Sport had ik binnen een uur alles gezien, nu moet ik me steeds door die reclames heen worstelen," aldus de betrokkene. "Ik snap dat er geld verdiend moet worden, maar doe dat dan voor en na het programma en niet tijdens."

De boze kijker is inmiddels met een petitie-actie begonnen. "Op het emailadres voetbalzonderreclame@hotmail.com verzamelt hij steunbetuigingen," stipt hij aan. "Hij heeft er inmiddels tientallen binnen, maar hoopt met een media-offensief misschien wel op honderdduizend uit te komen."

De betrokkene wil de stapel e-mails aan Talpa-baas John de Mol overhandigen, in de hoop dat de zender zijn beleid zal veranderen. Op een mail van de boze kijker zou de Mol niet gereageerd hebben.

"Een woordvoerder van Talpa zei dat zijn zender dit soort klachten serieus neemt," aldus Planet Internet. "Verder gaf hij aan dat programma-onderbrekende reclame onontbeerlijk is voor commerciële televisie."

De woordvoerder zei te denken dat het publiek opnieuw moet wennen aan dit gegeven. "Toen commerciële televisie in Nederland begon, moesten kijkers ook wennen aan het onderbreken van films en series," aldus de Talpa-zegsman.
"We hebben er alle vertrouwen in dat ze ook zullen wennen aan het onderbreken van voetbalsamenvattingen."

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home