Iedereen haat pop-ups
Bijna elke internaut haat pop-ups. Een studie van het onderzoeksbureau TNS waarschuwt eigenaars van websites er trouwens voor dat de internet-gebruiker in vele gevallen ook de website waar hij met pop-ups en andere vervelende ervaringen geconfronteerd wordt, definitief de rug toekeert.
Zo zegt meer dan zeventig procent van de ondervraagden dat ze niet geneigd zijn om iets op een website te kopen of er ooit terug te keren, nadat ze er met vervelende toestanden hebben ervaren. Maar slechts 25 procent van de consumenten zegt ooit te zullen klagen bij het betrokken bedrijf, zodat het volgens de onderzoekers voor de websites moeilijk is om te weten waarover de bezoekers eventueel ontevreden zijn.
"Het resultaat van deze studie betekent een duidelijke waarschuwing voor e-businesses," benadrukt John Lee, onderdirecteur marketing bij het hostingbedrijf Hostway, dat de opdracht tot de studie gaf. "De consument wil een vlotte en gemakkelijke online ervaring. Een e-business die voor een vervelende ervaring zorgt op zijn website, zal geen goede zaken doen."
De studie wijst uit dat 93 procent van de consumenten pop-ups vervelend of uiterst vervelend vinden, terwijl 89 procent er een afkeer van heeft om extra software te moeten installeren. Andere vervelende online ervaringen zijn dode links (86 procent), verwarrende navigaties (84 procent), registraties die online content blokkeren (83 procent), trage pagina's (83 procent) en inefficiƫnte zoekinstrumenten (80 procent). Opvallend is dat het esthetisch uitzicht van een website veel minder een rol speelt. Daarbij blijkt wel dat bewegende teksten duidelijk storen (59 procent), net zoals slechte kleuren, lettertypes en formaten (55 procent).
Dergelijke problemen doen de internaut zich in veel gevallen uitschrijven (74 procent) of het bedrijf in kwestie negatiever te benaderen (71 procent) en zich bij vrienden en collega's te beklagen over de website (55 procent). "De consument heeft vele keuzes en hij zal dan ook snel geneigd zijn om bij een vervelende ervaring voor een andere website te kiezen," aluds Lee. "Commerciƫle websites doen er dan ook goed aan om hun website te testen en desnoods aan te passen."
0 Comments:
Post a Comment
Subscribe to Post Comments [Atom]
<< Home