Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Wednesday, August 31, 2005

Hotel zonder enig comfort


Wie spotgoedkoop vliegt, moet ook spotgoedkoop kunnen overnachten. Dat is de basis van het nieuwe concept dat Stelios Ioannou, oprichter van easyJet, heeft uitgewerkt. Daarmee wil hij naar eigen zeggen inspelen op de wens van de bezoeker aan Europese steden.

"Het easyHotel heeft 34 piepkleine kamertjes met douche en toilet, maar zonder raam," schrijft het magazine Intermediair. "De small room meet slechts zeven vierkante meter. Maar dat is zelfs niet het kleinste kamertje, want er zijn nook nog very small rooms en tiny rooms."

Volgens Stellios wil de bezoeker van Europese steden zo
goedkoop mogelijk overnachten. Met de easyJetformule - eerder boeken
uitsluitend online betekent een lagere prijs - wil hij de prijzen
verlagen. Een hotelkamer is het easyHotel kost tussen de 30 en 70 euro per nacht.

"De overnachting is ontdaan van luxe," benadrukt Intermediair. Er geen kasten en ontbijtbuffetten en voor extra handdoeken en een televisie moet betaald worden. EasyHotel wordt een franchiseketen. Stelios meent dat een investeerder binnen twee jaar zijn geld heeft terugverdiend.

EasyHotel is de 15de dochteronderneming van de easyGroup. Naast easyJet bestaat het uit easyCar, easyCruise, easyInternetcafe, easyBus (buslijn tussen Londen-Birmingham), easyPizza, easyCinema, easy4man (toiletartikelen), easyMoney (creditcard/verzekering), easyValue (online prijsvergelijking), easyMusic, easyMobile, easyWatch en easyJobs.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home