Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Monday, July 25, 2005

Worden ook mannen polyvalente tv-kijkers?

Live-voetbalwedstrijden op televisie zijn nog altijd het beste tijdstip om reclame voor een mannelijk publiek uit te zenden. Dat benadrukt het magazine Absatzwirtschaft. Er wordt echter aan toegevoegd dat in bepaalde deelgroepen echter ook documentaires en populair-wetenschappelijke programma's stilaan in aanmerking beginnen te komen.

"Sport, nieuws en fictie zijn nog altijd de favoriete items voor tv-kijkende mannen," aldus Absatzwirtschaft. "De live-uitzendingen van een voetbalwedstrijd vormen nog altijd het uitgelezen moment om reclame voor een mannelijk publiek op het beeldscherm te brengen. Maar ook andere sportuitzendingen, nieuws- en actualiteitsprogramma's kunnen hun vruchten
afwerpen."

Dat geldt eveneens voor actieseries en -films. Maar Absatzwirtschaft benadrukt dat stilaan ook documentaires en populair-wetenschappelijke programma’s stilaan in opkomst zijn. Voor de jongere leeftijdscategorieën - van 14 tot 19 jaar - zouden ook comedies en cabaretachtige shows in aanmerking komen.

Het tijdschrift merkt op dat de beste uitzendtijd voor deze reclamespots nog altijd de late avond blijft. "Gedurende de dag en de vooravond zitten er meer vrouwen dan mannen voor het televisiescherm," wordt er opgemerkt. "Dat verandert pas na tien uur 's avonds."

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home