Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Monday, July 25, 2005

Pepsi in strijd tegen Aids?

De Indische overheid heeft aan frisdrankengigant PepsiCo gevraagd om zijn flessen en blikjes te voorzien van Aids-boodschappen. India hoopt dat de strijd tegen de ziekte kan geholpen worden. India is het land met het tweede grootste aantal HIV-besmettingen van de wereld.

"Sy Quraishi, directeur generaal van de Indische National Aids Control Organisation (NACO), heeft PepsiCo aangeschreven met de vraag of het bedrijf zou kunnen helpen om het bewustzijn van de bevolking rond Aids te verbeteren," aldus het persbureau AFX. "Het bedrijf heeft daar positief op gereageerd."

Quraishi wees erop dat 90 procent van de 5,1 miljoen Indiërs die geïnfecteerd zijn met het HIV-virus, tot de leeftijdscategorie van 15 tot 49 jaar behoren. "Dat is de meest productieve groep van de bevolking," voegde hij er aan toe. "Bedrijven zoals PepsiCo kunnen dan ook helpen om die groep met waarschuwende boodschappen te bereiken."

India is na Zuid-Afrika het land waar Aids het meest verspreid is. Volgens internationale organisaties ligt het aantal geïnfecteerden in het land echter veel hoger. "Er wordt geschat dat het aantal patiënten in India 80 procent hoger ligt," aldus AFX. "Dat is te wijten aan het sociaal stigma dat nog altijd verbonden is met de ziekte."

Quraishi stelde dat NACO ook de marketing-netwerken van andere belangrijke bedrijven, zoals Indian Tobacco en Unilever, zou benaderen om condooms te verspreiden, veilig vrijen aan te moedigen en HIV-infecties te vermijden.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home