Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Friday, July 22, 2005

Coca-Cola is weer de grootste

Coca-Cola staat weer bovenaan de ranglijst van de honderd meest waardevolle merken ter wereld. In de rangschikking, opgesteld door het magazine BusinessWeek en het adviesbureau Interbrand, gaat de frisdrankengigant Microsoft (tweede) en IBM derde).

De top-vijf wordt rondgemaakt door General Electric en Intel. Daarna volgen Nokia, Disney, McDonald's, Toyota en Marlboro. Samsung (20) laat dit jaar een stijging van zijn merkwaarde noteren van 19 procent. Het Zuid-Amerikaanse concern is met een stijging van in totaal 186 procent tijdens de jongste vijf jaar het meest succesvolle merk dat ooit op de ranglijst stond.

De rangschikking wordt nog steeds gedomineerd door Amerikaanse bedrijven. In de top tien hebben zij immers niet minder dan acht vertegenwoordigers. Anderzijds blijkt dat nog maar iets meer dan de helft van de topondernemingen (53) uit de Verenigde Staten afkomstig zijn. Dat zijn er zes minder dan vorig jaar.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home