Expats missen vooral favoriete voeding
Werknemers die in het buitenland verblijven, hebben vaak meer heimwee naar hun favoriete voeding dan naar hun familie. Dat is de conclusie van een enquĂȘte van de satellietzender BVN-TV, gericht op Nederlanders en Vlamingen in het buitenland, naar de heimwee van duizend Nederlanders en Vlamingen over de hele wereld. Bij de Nederlandse expats bleek slechts 6,7 procent vrienden en familie te missen, terwijl dat bij Belgen met een score van 2,1 procent nog lager lag.
De Nederlandse expats blijken volgens het onderzoek in het buitenland vooral heimwee te hebben naar zoute haring (9,1 procent), gevolgd door kroketten (8,6 procent), kaas (8,1 procent) en de Hema-winkels (8 procent). Familie en vrienden staan pas op de vijfde plaats, gevolgd door fietsen (6,5 procent), bakkerijproducten (3,7 procent), gezelligheid en sfeer (2,2 procent), Sinterklaas (2,1 procent) en beleg en slaatjes (2,1 procent).
Bij de Belgische respondenten stond het pak friet met een score van 16,9 procent op de eerste plaats. Daarna volgen producten van de lokale bakkerij (12,2 procent), garnalen (7 procent), bier (6 procent), beleg en slaatjes (4,4 procent) en chocolade (4 procent). Daarnaast zegt 2,4 procent de Vlaamse humor te missen. Familie en vrienden eindigen slechts op de achtste plaats. De onderzoekers blijken ook opmerkelijke vaststellingen te doen. Een Nederlander in Bangkok miste ook het laagje ijs op de voorruit van zijn auto op een heldere winterochtend.
De Nederlandse expats blijken volgens het onderzoek in het buitenland vooral heimwee te hebben naar zoute haring (9,1 procent), gevolgd door kroketten (8,6 procent), kaas (8,1 procent) en de Hema-winkels (8 procent). Familie en vrienden staan pas op de vijfde plaats, gevolgd door fietsen (6,5 procent), bakkerijproducten (3,7 procent), gezelligheid en sfeer (2,2 procent), Sinterklaas (2,1 procent) en beleg en slaatjes (2,1 procent).
Bij de Belgische respondenten stond het pak friet met een score van 16,9 procent op de eerste plaats. Daarna volgen producten van de lokale bakkerij (12,2 procent), garnalen (7 procent), bier (6 procent), beleg en slaatjes (4,4 procent) en chocolade (4 procent). Daarnaast zegt 2,4 procent de Vlaamse humor te missen. Familie en vrienden eindigen slechts op de achtste plaats. De onderzoekers blijken ook opmerkelijke vaststellingen te doen. Een Nederlander in Bangkok miste ook het laagje ijs op de voorruit van zijn auto op een heldere winterochtend.
Labels: expat, human resources

0 Comments:
Post a Comment
Subscribe to Post Comments [Atom]
<< Home