Televisie blijft populairste mediaplatform bij Amerikaanse consument
Televisie blijft het populairste mediaplatform van de Verenigde Staten, ondanks de groei van digitale kanalen zoals online en mobiele aanbieders. Dat is de conclusie van een rapport van het onderzoeksbureau Nielsen. Opgemerkt wordt dat 114,7 miljoen Amerikaanse gezinnen minstens één televisietoestel ter beschikking hebben, waaronder 28,3 miljoen gezinnen met minstens drie toestellen en 35,8 miljoen met minstens vier apparaten.
Uit het onderzoek blijkt verder dat 288 miljoen Amerikanen geregeld naar televisie kijken, terwijl 232 miljoen mensen een mobiele telefoon hebben, het internet 211 miljoen gebruikers heeft en het mobiele web 113 miljoen consumenten telt. "Ondanks het voortdurend wijzigende Amerikaanse medialandschap, blijft televisie zijn positie als meest populaire mediaplatform stevig vasthouden," merken de onderzoekers op. "De gemiddelde Amerikaanse consument besteedt bijna drieëndertig uur per week aan televisie, tegenover vier uur aan het internet op een personel computer."
De onderzoekers stelden verder vast dat uitgesteld televisie-kijken aan een tijdsbesteding van twee uur en éénentwintig minuten per dag komt. In datzelfde tijdsbespek worden zevenentwintig minuten online videostreams bekeken. Mobiele video komt aan zeven minuten. Nielsen merkt ook op dat televisiecontent en video door 143 miljoen Amerikanen op het internet wordt bekeken, tegenover 111 miljoen gebruikers van uitgesteld televisie-kijken en 30 miljoen mobiele gebruikers.
Uit het onderzoek blijkt verder dat 288 miljoen Amerikanen geregeld naar televisie kijken, terwijl 232 miljoen mensen een mobiele telefoon hebben, het internet 211 miljoen gebruikers heeft en het mobiele web 113 miljoen consumenten telt. "Ondanks het voortdurend wijzigende Amerikaanse medialandschap, blijft televisie zijn positie als meest populaire mediaplatform stevig vasthouden," merken de onderzoekers op. "De gemiddelde Amerikaanse consument besteedt bijna drieëndertig uur per week aan televisie, tegenover vier uur aan het internet op een personel computer."
De onderzoekers stelden verder vast dat uitgesteld televisie-kijken aan een tijdsbesteding van twee uur en éénentwintig minuten per dag komt. In datzelfde tijdsbespek worden zevenentwintig minuten online videostreams bekeken. Mobiele video komt aan zeven minuten. Nielsen merkt ook op dat televisiecontent en video door 143 miljoen Amerikanen op het internet wordt bekeken, tegenover 111 miljoen gebruikers van uitgesteld televisie-kijken en 30 miljoen mobiele gebruikers.
0 Comments:
Post a Comment
Subscribe to Post Comments [Atom]
<< Home