Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Monday, January 09, 2012

Amerikaanse betaaltelevisie dreigt 20 procent klanten te verliezen

In de Verenigde Staten hebben 9 procent van de klanten van betaaltelevisie hun abonnement opgezegd omdat ze hun favoriete televisieprogramma's inmiddels online kunnen bekijken. Nog eens 11 procent zegt te overwegen om zijn abonnement op te zeggen. Dat is de conclusie van een onderzoek van consulent Deloitte. Ook wordt opgemerkt dat 15 procent van de respondenten aangeeft in de nabije toekomst voor films, televisieprogramma's en video's vooral op online bronnen beroep te zullen doen.

Uit het onderzoek blijkt dat 14 procent van de respondenten inmiddels aan streaming de voorkeur geeft om een film op computer of televisie te bekijken. Twee jaar geleden genoot streaming slechts de voorkeur van 4 procent van de respondenten. Inmiddels zegt 42 procent al een film met streaming bekeken te hebben. Twee jaar geleden was dat slechts 28 procent. Vijf jaar geleden had 37 procent in een periode van zes maand geen film gekocht of gehuurd, maar dat is nu gedaald tot amper 19 procent.

Vooral de groep van de millennials zegt te overwegen om zijn betaalabonnement op te zeggen (19 procent). Bij de babyboomers heeft inmiddels al 11 procent zijn abonnement voor betaaltelevisie daadwerkelijk geschrapt. Deloitte stelde verder vast dat 14 procent van de respondenten over een digitale videorecorder beschikt. Ook blijkt dat 20 procent van de millennials de voorbije zes maanden hun favoriete krant op een mobiele telefoon gelezen te hebben, tegenover 9 procent het jaar voordien.

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home