Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Tuesday, January 17, 2012

Marketeers verwachten structurele verandering sector

De marketing-sector zal dit jaar een structurele verandering doormaken, onder meer door de dalende budgetten en het afbouwen van het personeelsbestand. Dat is de conclusie van een enquĂȘte van het magazine Marketing Week en rekruteerder Ball & Hoolahan bij Britse marketing-verantwoordelijken. Opgemerkt wordt dat 53 procent van de respondenten van mening is dat de marketing-divisies door een brede reeks van evoluties dit jaar zullen worden geherstructureerd.

Onder meer wordt gewezen op de moeilijke economische omstandigheden, maar ook naar de opkomst van digitale media. "Die evoluties zullen volgens de respondenten een blijvende impact hebben," meent Marketing Week. De onderzoekers stelden vast dat 16 procent van de ondervraagden van mening is dat de marketing-budgetten zullen worden teruggeschroefd. Daarnaast heeft 14 procent over een samengaan van de marketing-functies met andere departementen van de bedrijven.

"Deze ontwikkelingen versterken een trend die al twee jaar geleden kon worden opgemerkt, toen 62,9 procent van de marketeers gewag maakte van de implementering van veranderings-programma's," zegt Marketing Week nog. Onder meer wordt gewezen op beslissingen bij British Gas, dat de functie van commercieel directeur schrapte. Ook wordt er benadrukt dat het mediaconcern News International besliste om een nieuwe digitale divisie te lanceren.

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home