Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Monday, December 19, 2011

Marketeers worstelen met inzicht in digitale meetinstrumenten

De bestaande digitale meetinstrumenten bieden een onvoldoende zicht op de financiële impact van online instrumenten en kanalen. Dat zegt 31 procent van de marketeers in een wereldwijd onderzoek van het bureau McKinsey. Bovendien wordt in het rapport opgemerkt dat 25 procent van de respondenten toegeeft problemen te hebben om te identificeren wat er door digitale meetinstrumenten eigenlijk wordt gemeten. Ook geeft 23 procent aan dat deze meetinstrumenten een onvoldoende inzicht bieden in niet-financiële aspecten, zoals de intentie tot verdere aankopen.

Ook zegt 23 procent dat digitale meetresultaten onvoldoende vergelijkbaar zijn met de traditionele instrumenten die worden gehanteerd. De helft van de marketeers geeft toe dat het kwantificeren van de impact van digitale campagnes moeilijk blijft. De onderzoekers merken verder op dat het genereren van diepere inzichten in de consumentengroep de belangrijkste uitdaging vormt voor digitale marketeers, gevolgd door het bewaren van de gezondheid van het merk en de reputatie in de sociale omgevingen.

De onderzoekers merken echter ook op dat 47 procent van de ondervraagden al een formeel plan opstellen of hebben geïmplementeerd om die problemen op het gebied van inzicht in de consumentengroep te beantwoorden. Datzelfde zegt 43 procent van programma's voor het bewaren van de gezondheid en reputatie van het merk. Volgens 71 procent van de respondenten zullen consumenteninzichten op basis van data de volgende twee tot vier jaar bijzonder belangrijk worden voor de concurrentiekracht van het bedrijf.

Toch geeft slechts 4 procent aan al voldoende vaardigheden verworven te hebben om rond die inzichten efficiënte programma's uit te bouwen, terwijl 38 procent opmerkt alleen basisinformatie over de individuele consument te hebben. Minder dan 20 procent zegt de beschikking te hebben over gedetailleerde informatie zoals interesses en gedragingen.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home