Horloges worden belangrijkste sector Chinese luxemarkt
Uurwerken worden dit jaar de belangrijkste tak van de Chinese luxemarkt. Dat is de conclusie van een rapport van consulent Bain & Company. De verkoop van luxehorloges zal volgens het rapport in China dit jaar een omzet halen van 20 miljard yuan. Dat komt overeen met een bedrag van 3,15 miljard dollar. Daarmee vertegenwoordigen uurwerken bijna 30 procent van de totale Chinese luxemarkt. Het is de eerste keer dat uurwerken de belangrijkste markt van de luxeverkopen in China worden. Tot nu toe stonden cosmetica en parfums op de eerste plaats.
Wereldwijd vertegenwoordigen uurwerken en juwelen 20 procent van de totale luxeverkopen. "In China hebben horloges alleen al dat niveau overschreden," merken de onderzoekers op. De verkoop van luxehorloges zou in China dit jaar een groei kennen van ongeveer 40 procent, tegenover een stijging met 45 procent. Twee jaar geleden kende de sector een groei met 29 procent. Waarnemers stellen dat er bij alle categorieën consumenten een grotere belangstelling in horloges kan worden opgetekend. Verwacht wordt dat de trend de volgende jaren nog meer verkopers zal aantrekken.
De drie topmerken op de Chinese horlogemarkt zijn Omega, Cartier en Rolex. Volgens Bain & Company zal de luxesector in China dit jaar een waarde vertegenwoordigen van 110 miljard yuan. Dat betekent een groei met 26 procent tegenover het jaar voordien. Vorig jaar werd een groei met 27 procent gerealiseerd. Er wordt aan toegevoegd dat nieuwe klanten dit jaar ongeveer 60 procent van de totale groei vertegenwoordigen. De groei wordt onder meer gedragen door de uitbreiding van het aantal winkels, hoewel die groei een vertraging toont tegenover vorig jaar.
Wereldwijd vertegenwoordigen uurwerken en juwelen 20 procent van de totale luxeverkopen. "In China hebben horloges alleen al dat niveau overschreden," merken de onderzoekers op. De verkoop van luxehorloges zou in China dit jaar een groei kennen van ongeveer 40 procent, tegenover een stijging met 45 procent. Twee jaar geleden kende de sector een groei met 29 procent. Waarnemers stellen dat er bij alle categorieën consumenten een grotere belangstelling in horloges kan worden opgetekend. Verwacht wordt dat de trend de volgende jaren nog meer verkopers zal aantrekken.
De drie topmerken op de Chinese horlogemarkt zijn Omega, Cartier en Rolex. Volgens Bain & Company zal de luxesector in China dit jaar een waarde vertegenwoordigen van 110 miljard yuan. Dat betekent een groei met 26 procent tegenover het jaar voordien. Vorig jaar werd een groei met 27 procent gerealiseerd. Er wordt aan toegevoegd dat nieuwe klanten dit jaar ongeveer 60 procent van de totale groei vertegenwoordigen. De groei wordt onder meer gedragen door de uitbreiding van het aantal winkels, hoewel die groei een vertraging toont tegenover vorig jaar.

0 Comments:
Post a Comment
Subscribe to Post Comments [Atom]
<< Home