Spam en veiligheid blijven barrières voor online shoppen
Bij digitale aankopen tot 25 dollar zegt 55 procent van de online consumenten te vrezen dat de verkoper vervolgens zal starten met het versturen van junkmail. Bovendien zegt 54 procent te vrezen dat hun persoonlijke gegevens zullen worden verkocht aan andere verkopers. Dat is de conclusie van een onderzoek van het bureau Javelin Strategy & Research. Een meerderheid van de consumenten vreest dat zijn kredietkaart-gegevens zal worden onderschept of dat buitenstaanders toegang zouden hebben tot informatie die in de databank van de verkoper is opgeslagen.
Ongeveer 40 procent van de consumenten zegt te vrezen dat zijn kredietkaart-gegevens zullen worden misbruikt, terwijl 20 procent de voorkeur zou geven aan een meer anonieme betaalmethode. Een groep van 79 procent van de geïnteresseerde consumenten zegt dat ze meer geneigd zouden zijn om een online aankoop te doen indien ze toegang hadden tot gemakkelijker en veiliger betaalopties dan betaalkaarten. Daarbij zegt 42 procent met betere voorwaarden tussen 26 dollar en 100 dollar extra te willen betalen, terwijl 28 procent gewag maakt van een bedrag tussen 10 dollar en 25 dollar extra.
Er wordt opgemerkt dat 17 procent zelfs meer dan 100 dollar extra per maand zou uitgeven. Een gedeelte van 14 procent zou minder dan 10 dollar extra willen betalen. Het gemiddelde bedrag aan extra aankopen bedraagt 89 dollar. De onderzoekers voegen er aan toe dat bijna 60 procent aangeeft meer digitale services te willen aankopen bij aanbieders die betaalopties zonder betaalkaarten mogelijk maken. Dat geldt vooral bij groepen tussen vijfentwintig en vierendertig jaar (67 procent), gevolgd door de categorie tussen vijfendertig en vierenveertig jaar (63 procent) en de groep tussen achttien en vierentwintig jaar (62 procent).
De onderzoekers merken op dat de consumenten bijna vier keer meer overtuigd zijn dat rechtstreekse betalingen met een tekstbericht veiliger zijn dan het opladen van kredietkaart-informatie op de mobiele telefoon.
Ongeveer 40 procent van de consumenten zegt te vrezen dat zijn kredietkaart-gegevens zullen worden misbruikt, terwijl 20 procent de voorkeur zou geven aan een meer anonieme betaalmethode. Een groep van 79 procent van de geïnteresseerde consumenten zegt dat ze meer geneigd zouden zijn om een online aankoop te doen indien ze toegang hadden tot gemakkelijker en veiliger betaalopties dan betaalkaarten. Daarbij zegt 42 procent met betere voorwaarden tussen 26 dollar en 100 dollar extra te willen betalen, terwijl 28 procent gewag maakt van een bedrag tussen 10 dollar en 25 dollar extra.
Er wordt opgemerkt dat 17 procent zelfs meer dan 100 dollar extra per maand zou uitgeven. Een gedeelte van 14 procent zou minder dan 10 dollar extra willen betalen. Het gemiddelde bedrag aan extra aankopen bedraagt 89 dollar. De onderzoekers voegen er aan toe dat bijna 60 procent aangeeft meer digitale services te willen aankopen bij aanbieders die betaalopties zonder betaalkaarten mogelijk maken. Dat geldt vooral bij groepen tussen vijfentwintig en vierendertig jaar (67 procent), gevolgd door de categorie tussen vijfendertig en vierenveertig jaar (63 procent) en de groep tussen achttien en vierentwintig jaar (62 procent).
De onderzoekers merken op dat de consumenten bijna vier keer meer overtuigd zijn dat rechtstreekse betalingen met een tekstbericht veiliger zijn dan het opladen van kredietkaart-informatie op de mobiele telefoon.
Labels: beveiliging, ecommerce, spam

0 Comments:
Post a Comment
Subscribe to Post Comments [Atom]
<< Home