Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Saturday, November 19, 2011

Werknemer gefrustreerd omdat afspraken niet worden nagekomen

Afspraken die niet worden nagekomen, zijn een belangrijke oorzaak van ergernis op de werkvloer. Dat is de conclusie van een Nederlands onderzoek van de rekruteringssite NationaleVacaturebank. De onderzoekers stelden vast dat 40 procent van de werknemers zich stoort aan collega's die gemaakte afspraken niet eerbiedigen. Die frustraties maken volgens de onderzoekers duidelijk dat werknemers het lastig vinden om elkaar over die problemen aan te spreken.

De onderzoekers stellen dat vele werknemers bang zijn om de sfeer te verpesten en daarom collega's niet op hun gedrag durven aanspreken. "Werknemers blijken afspraken ook nauwelijks schriftelijk vast te leggen," voeren de onderzoekers aan. Er wordt opgemerkt dat 67 procent mondelinge afspraken maakt, terwijl één derde de gemaakte afspraken per e-mail bevestigt. Er wordt ook opgemerkt dat 20 procent van de werknemers zich zo verantwoordelijk voelt voor zijn werk dat hij er 's nachts zijn slaap voor laat.

Daarentegen blijkt 14 procent zich totaal niet verantwoordelijk te voelen en thuis nooit aan het werk te denken. "Het is uiteraard belangrijk dat werknemers hun werk ernstig nemen, maar het is even belangrijk dat ze het thuis ook weer kunnen loslaten," stippen de onderzoekers aan. "Als men zich te veel en te lang zorgen blijft maken, gaat dat ten koste van het privéleven en uiteindelijk ook van de prestatie op het werk."

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home