Return-on-investment blijft probleem voor sociale media
Een grote meerderheid van de Amerikaanse bedrijven maakt in zijn marketing-campagnes gebruik van sociale media, maar een groot gedeelte heeft twijfels over de bepaling van de return-on-investment van het kanaal. Dat is de conclusie van een rapport van het magazine Chief Marketer. Daarbij wordt opgemerkt dat slechts 47 procent aangeeft relatief efficiƫnte methodes te hebben om de resultaten van de campagnes te meten, terwijl 40 procent toegeeft daarin tekort te schieten. Volgens 52 procent is het moeilijk om de return-on-investment te berekenen.
Uit het onderzoek blijkt dat 73 procent van de Amerikaanse bedrijven in zijn campagnes gebruik maakt van sociale elementen. "Dat is een stijging met 9 procentpunten tegenover vorig jaar," voert Chief Marketer aan. "Daarnaast zegt 15 procent van plan te zijn om volgend jaar sociale media in zijn campagnes in te schakelen. Dat betekent dat slechts 10 procent van alle bedrijven geen plannen heeft om acties met sociale media op te zetten."
Er wordt aan toegevoegd dat sociale media door 85 procent van de bedrijven worden gebruikt om potentiƫle klanten op een brede waaier van platformen te kunnen bereiken. Daarnaast zegt 60 procent te willen inspelen op het gedrag van zijn doelpubliek. Ook geeft 59 procent aan virale activiteit te willen stimuleren. Daarnaast maakt 47 procent gewag van conversationele marketing, terwijl 46 procent van mening is dat de klant een sociale media-aanwezigheid verwacht. Een even grote groep geeft aan dat deze methode kostenbesparend werkt, terwijl 45 procent een nieuwe doelgroep wil bereiken.
Uit het onderzoek blijkt dat 73 procent van de Amerikaanse bedrijven in zijn campagnes gebruik maakt van sociale elementen. "Dat is een stijging met 9 procentpunten tegenover vorig jaar," voert Chief Marketer aan. "Daarnaast zegt 15 procent van plan te zijn om volgend jaar sociale media in zijn campagnes in te schakelen. Dat betekent dat slechts 10 procent van alle bedrijven geen plannen heeft om acties met sociale media op te zetten."
Er wordt aan toegevoegd dat sociale media door 85 procent van de bedrijven worden gebruikt om potentiƫle klanten op een brede waaier van platformen te kunnen bereiken. Daarnaast zegt 60 procent te willen inspelen op het gedrag van zijn doelpubliek. Ook geeft 59 procent aan virale activiteit te willen stimuleren. Daarnaast maakt 47 procent gewag van conversationele marketing, terwijl 46 procent van mening is dat de klant een sociale media-aanwezigheid verwacht. Een even grote groep geeft aan dat deze methode kostenbesparend werkt, terwijl 45 procent een nieuwe doelgroep wil bereiken.
Labels: marketing, return-on-investment, sociale media

0 Comments:
Post a Comment
Subscribe to Post Comments [Atom]
<< Home