Midden-Oosten heeft geen vertrouwen in online betalingen
Een gebrek aan vertrouwen in online betalingen vormt een belangrijke hinderpaal voor de ontwikkeling van e-commerce in het Midden-Oosten. Dat is de conclusie van een rapport van het onderzoeksbureau Real Opinions uit Dubai. De onderzoekers merken op dat slechts 6 procent van de internet-gebruikers uit het Midden-Oosten geregeld online shoppen. Er wordt aan toegevoegd dat zelfs de lancering van grote kortingssites de consument niet heeft kunnen aanzetten om die terughoudendheid te laten varen.
Uit het onderzoek van Real Opinions blijkt dat 43 procent van de internet-gebruikers in het Midden-Oosten e-commerce afwijst omdat ze geen vertrouwen hebben in de online betalingssystemen. Andere redenen voor het gebrek aan bijval voor e-commerce zijn ongeschikte betaalopties (36 procent), een gebrek aan lokale online retailers (27 procent), onbetrouwbare leveringsdiensten (23 procent), de onmogelijkheid om orders of leveringen te verwerken (17 procent), een gebrekkig webdesign (9 procent), een slechte internetverbinding (7 procent) en uitgeputte voorraden (6 procent).
De onderzoekers merken op dat e-commerce in het Midden-Oosten nochtans bijzonder grote groeimogelijkheden heeft. Dat geldt volgens Dan Healy, chief executive van Real Opinions, vooral voor bedrijven in de Verenigde Arabische Emiraten. E-commerce kan die bedrijven immers toelaten om de 3,5 miljoen klanten in de emiraten uit te breiden tot 70 miljoen potentiële consumenten in de hele Arabische regio. Er wordt ook opgemerkt dat 27 procent van de consumenten aangeeft geen online transacties te hebben gedaan omdat de bedrijven op het internet niet konden worden gevonden.
Uit het onderzoek van Real Opinions blijkt dat 43 procent van de internet-gebruikers in het Midden-Oosten e-commerce afwijst omdat ze geen vertrouwen hebben in de online betalingssystemen. Andere redenen voor het gebrek aan bijval voor e-commerce zijn ongeschikte betaalopties (36 procent), een gebrek aan lokale online retailers (27 procent), onbetrouwbare leveringsdiensten (23 procent), de onmogelijkheid om orders of leveringen te verwerken (17 procent), een gebrekkig webdesign (9 procent), een slechte internetverbinding (7 procent) en uitgeputte voorraden (6 procent).
De onderzoekers merken op dat e-commerce in het Midden-Oosten nochtans bijzonder grote groeimogelijkheden heeft. Dat geldt volgens Dan Healy, chief executive van Real Opinions, vooral voor bedrijven in de Verenigde Arabische Emiraten. E-commerce kan die bedrijven immers toelaten om de 3,5 miljoen klanten in de emiraten uit te breiden tot 70 miljoen potentiële consumenten in de hele Arabische regio. Er wordt ook opgemerkt dat 27 procent van de consumenten aangeeft geen online transacties te hebben gedaan omdat de bedrijven op het internet niet konden worden gevonden.
Labels: e-commerce, internet, Midden-Oosten, retail
0 Comments:
Post a Comment
Subscribe to Post Comments [Atom]
<< Home