Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Tuesday, August 16, 2011

Westen niet goed voorbereid op Chinese toerisme

Dit jaar zal opnieuw een recordaantal Chinezen een buitenlandse reis ondernemen, maar multinationale hotelketens, luchtvaartmaatschappijen en luxeretailers zijn onvoldoende voorbereid op de noden, verwachtingen en aantal van die massa consumenten. Dat hebben een aantal specialisten uit de reissector gezegd. Uit cijfers van de World Tourism Organization zullen dit jaar 66 miljoen Chinezen naar het buitenland reizen. Dat betekent een stijging met 15 procent tegenover vorig jaar. Tegen het einde van het decennium zal China 100 miljoen internationale reizigers tellen.

"Het stijgend aantal Chinese reizigers zal het toerisme helemaal veranderen, vooral in favoriete bestemmingen van deze bezoekersgroep, zoals New York en Las Vegas," merkt Pierre Gervois, chief executive van het reisagentschap China Elite Focus, op tegenover het webmagazine Thoughtful China. Gervois voegt er aan toe dat ook Groot-Brittanniƫ een populaire bestemming is, omdat de Britse luxemerken heel gegeerd zijn op de Chinese markt.

"Het westen is echter niet goed voorbereid op die evolutie," merkt Bruce Ryde, general manager van het Hotel Indigo in Shanghai, op. "Het grootste probleem is de taal. Onder meer op het gebied van menu's, hotelinformatie en zelfs algemene conversaties moeten er nog heel wat inspanningen worden gedaan. Maar de Chinese consument verwacht ook op het gebied van voeding een vertrouwd aanbod te krijgen. Wanneer een Amerikaan in een hotel in Hanoi een hamburger kan krijgen, moet een Chinees in Nice ook noedels kunnen bestellen."

Ook marketing, productinformatie en online boekingen moeten volgens de experts in de Chinese taal worden aangeboden.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home