Opnieuw dubbelcijferige groei voor e-commerce
De Amerikaanse online retail heeft tijdens het tweede kwartaal van dit jaar een omzet gerealiseerd van 37,5 miljard dollar. Dat betekent een stijging met 14 procent tegenover dezelfde periode vorig. Dat blijkt uit een rapport van het onderzoeksbureau ComScore. Daarbij wordt opgemerkt dat de Amerikaanse online retail voor het zevende kwartaal op rij een groei heeft laten optekenen. Bovendien konden voor het derde kwartaal op rij een dubbelcijferige groei worden gemeld.
Tegenover het eerste kwartaal werd weliswaar een terugval met 1 procent opgetekend, maar dergelijke trend werd ook de voorbije vier jaar onafgebroken opgetekend. Daarentegen wordt opgemerkt dat de online sector tijdens het tweede kwartaal van dit jaar een grotere groei heeft laten optekenen dan de totale retailsector. Er wordt aan toegevoegd dat ongeveer 10 procent van alle aankopen inmiddels op het internet worden gerealiseerd. Tijdens het eerste kwartaal was vastgesteld dat online retail dubbel zo snel groeide als de offline verkopen.
"Het gebruiksgemak en de lagere prijzen blijven de belangrijkste factoren in de verschuiving naar online retail," merkt Gian Fulgoni, voorzitter van ComScore, op. "Er moet echter wel rekening gehouden worden met de moeilijke macroeconomische omstandigheden. Het derde kwartaal zal mogelijk een duidelijke indicatie geven over de verdere evolutie van de economie en de gevolgen daarvan voor de consumentenbestedingen." Er wordt wel opgemerkt dat de online verkoop inmiddels 38 procent hoger ligt dan het niveau dat werd bereikt voor het uitbreken van de economische crisis.
Tegenover het eerste kwartaal werd weliswaar een terugval met 1 procent opgetekend, maar dergelijke trend werd ook de voorbije vier jaar onafgebroken opgetekend. Daarentegen wordt opgemerkt dat de online sector tijdens het tweede kwartaal van dit jaar een grotere groei heeft laten optekenen dan de totale retailsector. Er wordt aan toegevoegd dat ongeveer 10 procent van alle aankopen inmiddels op het internet worden gerealiseerd. Tijdens het eerste kwartaal was vastgesteld dat online retail dubbel zo snel groeide als de offline verkopen.
"Het gebruiksgemak en de lagere prijzen blijven de belangrijkste factoren in de verschuiving naar online retail," merkt Gian Fulgoni, voorzitter van ComScore, op. "Er moet echter wel rekening gehouden worden met de moeilijke macroeconomische omstandigheden. Het derde kwartaal zal mogelijk een duidelijke indicatie geven over de verdere evolutie van de economie en de gevolgen daarvan voor de consumentenbestedingen." Er wordt wel opgemerkt dat de online verkoop inmiddels 38 procent hoger ligt dan het niveau dat werd bereikt voor het uitbreken van de economische crisis.
Labels: e-commerce
0 Comments:
Post a Comment
Subscribe to Post Comments [Atom]
<< Home