Consument nog terughoudend tegenover mobiele commerce
Een belangrijk gedeelte van de consumenten stelt zich nog steeds terughoudend op tegenover mobiele commerce, maar het bedrijfsleven heeft de mogelijkheid om die opinies bij te sturen. Dat is de conclusie van een Brits onderzoek van consulent Mobile Squared en het bedrijf OpenMarket, gespecialiseerd in betaaloplossingen. De onderzoekers stelden vast dat 54 procent van de consumenten het invoeren van informatie over bankkaarten in de mobiele telefoon als een cruciaal obstakel ziet.
Uit het onderzoek blijkt dat voor 67 procent van de consumenten een correcte afrekening en garanties over de bescherming van persoonlijke gegevens cruciaal zijn om mobiele commerce te overwegen. Bij vrouwen stijgt dat tot 69,9 procent, tegenover 62,2 procent bij mannen. In de leeftijdscategorie tussen vijfentwintig en dertig jaar eist 69,7 procent van de ondervraagden dergelijke garanties, maar bij de jongere gebruikers valt dat terug tot 63,6 procent. Daarentegen geeft slechts 12,8 procent prioriteit aan gebruiksgemak en snelheid.
"Er zijn veel gelegenheden waarop de consument graag met zijn mobiele telefoon zou willen betalen voor producten en diensten," merkt Alex Moir, general manager Europe bij OpenMarket, op. "Het proces is echter zo complex dat de consument wordt afgeschrikt. Het is duidelijk dat de consument waarde hecht aan eenvoud en gebruiksvriendelijkheid en dus ook de voorkeur zal geven aan bedrijven die op deze wensen het best inspelen."
Uit het onderzoek blijkt dat 36 procent van de Britse consumenten spontaan een aankoop tot 10 pond wil verrichten met zijn telefoon. Een groep van 62,2 procent zegt echter meer geneigd te zijn een aankoop te zullen doen in ruil voor mobiele kredieten. Er wordt aan toegevoegd dat 17 procent de promotie mogelijk aan vrienden bekend zou maken, terwijl 6 procent aangaf open te staan voor verdere aanbiedingen van het merk.
Uit het onderzoek blijkt dat voor 67 procent van de consumenten een correcte afrekening en garanties over de bescherming van persoonlijke gegevens cruciaal zijn om mobiele commerce te overwegen. Bij vrouwen stijgt dat tot 69,9 procent, tegenover 62,2 procent bij mannen. In de leeftijdscategorie tussen vijfentwintig en dertig jaar eist 69,7 procent van de ondervraagden dergelijke garanties, maar bij de jongere gebruikers valt dat terug tot 63,6 procent. Daarentegen geeft slechts 12,8 procent prioriteit aan gebruiksgemak en snelheid.
"Er zijn veel gelegenheden waarop de consument graag met zijn mobiele telefoon zou willen betalen voor producten en diensten," merkt Alex Moir, general manager Europe bij OpenMarket, op. "Het proces is echter zo complex dat de consument wordt afgeschrikt. Het is duidelijk dat de consument waarde hecht aan eenvoud en gebruiksvriendelijkheid en dus ook de voorkeur zal geven aan bedrijven die op deze wensen het best inspelen."
Uit het onderzoek blijkt dat 36 procent van de Britse consumenten spontaan een aankoop tot 10 pond wil verrichten met zijn telefoon. Een groep van 62,2 procent zegt echter meer geneigd te zijn een aankoop te zullen doen in ruil voor mobiele kredieten. Er wordt aan toegevoegd dat 17 procent de promotie mogelijk aan vrienden bekend zou maken, terwijl 6 procent aangaf open te staan voor verdere aanbiedingen van het merk.
0 Comments:
Post a Comment
Subscribe to Post Comments [Atom]
<< Home