Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Monday, August 29, 2011

Omzet Indiase online reclamesector staat voor belangrijke groei

De online reclamesector zal over drie jaar in India een omzet realiseren van 750 miljoen dollar. Dat is ongeveer een verdrievoudiging tegenover het huidige niveau. Dat is de conclusie van een onderzoek van het Amerikaanse informaticabedrijf Microsoft. Eén van de belangrijke oorzaken van die groei moet volgens het rapport worden gezocht in de groeiende penetratie van het Indiase internet. Op dit ogenblik zouden in India tussen zeventig en honderd miljoen gebruikers een aansluiting hebben op het internet, maar dat zou de volgende jaren een drastische stijging kennen.

"Daarnaast is er ook de opkomst van de Indiase middenklasse en de stijging van het beschikbare gezinsinkomen," voert Microsoft aan. "De combinatie van al die factoren creëren een ecosysteem dat een belangrijke groei mogelijk maakt." Er wordt echter aan toegevoegd dat er nog verscheidene uitdagingen blijven bestaan, zoals de relatief hoge aankoopprijs van een computer, een gebrekkige netwerk-infrastructuur, lage internetsnelheden en een gebrek aan leefbare zakelijke modellen.

De onderzoekers merken daarbij op dat het internet slechts 2 procent vertegenwoordigt van de totale Indiase reclamebestedingen. "Door het groot aantal aanbieders op de markt is het ook moeilijk om voor een rendabele inkomstenstroom te zorgen," wordt er aangevoerd. "Bovendien is er ook de rol van de reclamebureaus, die vaak nog geen digitaal aanbod hebben en de adverteerder naar andere media proberen af te leiden, zelfs al is die geïnteresseerd in het opzetten van digitale projecten."

Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home