Afstandsrecord voor Duitse elektrische wagen
De Duitse Hochschule Offenburg heeft met zijn experimentele elektrische wagen Schluckspecht een nieuw wereldrecord gevestigd. Op het testcircuit van het Duitse bedrijf Bosch in Boxberg slaagde de Schluckspecht erin een afstand van 1.631,5 kilometer af te leggen zonder dat de batterij van het voertuig moest worden opgeladen. De rit nam zesendertig uur en twaalf minuten in beslag. De recordrit werd gerealiseerd met vier piloten.
Het Schluckspecht-team won vorig jaar ook de South African Solar Challenge met een afstand van 389 mijl op één enkele batterijlading. Het aerodynamisch ontwerp en gewichtsefficiëntie worden als belangrijkste redenen voor het succes van het Duitse team, dat dertien jaar geleden werd opgericht. Het vorige record werd in mei vorig jaar gevestigd door de Japan Electric Vehicle Club, die een afstand van 1.003 kilometer wist te realiseren in zevenentwintig uur en dertig minuten.
"De actieradius is een belangrijke hinderpaal voor elektrische wagens," aldus het webmagazine Physorg.com. "Onder meer werd daarbij gedacht aan een netwerk van elektrische herlaadstations of bijkomende motoren om de reikwijdte te vergroten. Het Schluckspecht-team koos echter voor een optimalisering van het design om het probleem aan te pakken. Onder meer werd beslist om comfort op te offeren om het gewicht van de auto te kunnen reduceren."
Het Schluckspecht-team won vorig jaar ook de South African Solar Challenge met een afstand van 389 mijl op één enkele batterijlading. Het aerodynamisch ontwerp en gewichtsefficiëntie worden als belangrijkste redenen voor het succes van het Duitse team, dat dertien jaar geleden werd opgericht. Het vorige record werd in mei vorig jaar gevestigd door de Japan Electric Vehicle Club, die een afstand van 1.003 kilometer wist te realiseren in zevenentwintig uur en dertig minuten.
"De actieradius is een belangrijke hinderpaal voor elektrische wagens," aldus het webmagazine Physorg.com. "Onder meer werd daarbij gedacht aan een netwerk van elektrische herlaadstations of bijkomende motoren om de reikwijdte te vergroten. Het Schluckspecht-team koos echter voor een optimalisering van het design om het probleem aan te pakken. Onder meer werd beslist om comfort op te offeren om het gewicht van de auto te kunnen reduceren."
Labels: automotive, energie, Schluckspecht
0 Comments:
Post a Comment
Subscribe to Post Comments [Atom]
<< Home