Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Wednesday, August 17, 2011

Retail en consumptiegoederen grootste groeisectoren online reclame

De waarde van Amerikaanse online reclamemarkt zal dit jaar met 20,2 procent toenemen tot 31,3 miljard dollar. Meer dan één derde van dat extra budget is afkomstig van de retailsector en producenten van consumptiegoederen. Dat is de conclusie van een rapport van het onderzoeksbureau eMarketer. Er wordt opgemerkt dat de totale online reclamebestedingen in de Verenigde Staten tegen het midden van het decennium zullen opgelopen zijn tot 49,5 miljard dollar.

De retailsector, die op dit ogenblik al de belangrijkste online reclamecategorie vormt, zal volgens eMarketer zijn Amerikaans online reclamebudget dit jaar met 1,3 miljard dollar opschroeven. Dat betekent een groei met 24 procent tegenover vorig jaar. Daardoor komt het online reclamebudget van de sector op een totaal van 6,78 miljard dollar. De producenten van consumptiegoederen breiden hun budget dit jaar uit met 640 miljoen dollar. Daardoor zal het totale bestedingsbedrag van de sector uitkomen op 2,46 miljard dollar.

Ook in het midden van het decennium zal de retailsector marktleider blijven in online reclame. Het totale bestedingsbedrag van de sector zal daartegen opgelopen zijn tot 11,08 miljard dollar, gevolgd door de autosector (5,97 miljard dollar), financiële services (5,54 miljard dollar), consumptiegoederen (4,95 miljard dollar) en telecom (4,57 miljard dollar). Daarbij wordt opgemerkt dat automotive en financiële diensten de volgende jaren opnieuw een sterke groei zullen laten optekenen, nadat er tijdens de economische recessie een dubbelcijferige terugval werd opgetekend.

Telecom zal volgens eMarketer de volgende jaren zijn marktaandeel van 13 procent naar 9,2 procent zien terugvallen. Ook computing, financiële diensten en toerisme zouden marktaandeel verliezen. Retail en consumptiegoederen zullen het grootste marktaandeel winnen.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home