Textielsector verwacht snelle groei op Chinese markt
De verkoop van kledij zal in China de volgende periode een snelle groei kennen. Dat is de conclusie van een rapport van het adviesbureau McKinsey. Daarbij wordt opgemerkt dat fabrikanten zich daarbij vooral moeten focussen op kwaliteit, waarde en ecommerce. Volgens McKinsey had de Chinese textielmarkt twee jaar geleden een waarde van 110 miljard dollar. China was daarmee de tweede grootste textielmarkt van de wereld. Gemiddelde betekende dat per Chinese consument een aankoop ter waarde van ongeveer 100 dollar.
Over drie jaar zal de Chinese textielmarkt volgens McKinsey echter een waarde hebben van 200 miljard dollar. Bij de casual kleding, dat 60 procent van de totale markt vertegenwoordigt, zal daarbij een groei met 19 procent worden opgetekend, gedreven door textiel dat voor een aantal gelegenheden wordt gedragen. Bij kinderkeding wordt een groei met 15 procent in het vooruitzicht gesteld. Schoenen zouden een gelijkaardige groei laten optekenen.
Die groei wordt volgens McKinsey gedeeltelijk gedragen door de meer begoede Chinese consument met een maandinkomen van minstens 8.000 yuan per maand. In die inkomensgroep zouden de bestedingen aan kleding jaarlijks met 30 procent stijgen. Er wordt echter opgemerkt dat ook de jongere demografieën trendsetters zullen zijn. Daarbij wordt erop gewezen dat 60 procent van deze bevolkingsgroep op het internet productonderzoek doet en prijzen vergelijkt.
Over drie jaar zal de Chinese textielmarkt volgens McKinsey echter een waarde hebben van 200 miljard dollar. Bij de casual kleding, dat 60 procent van de totale markt vertegenwoordigt, zal daarbij een groei met 19 procent worden opgetekend, gedreven door textiel dat voor een aantal gelegenheden wordt gedragen. Bij kinderkeding wordt een groei met 15 procent in het vooruitzicht gesteld. Schoenen zouden een gelijkaardige groei laten optekenen.
Die groei wordt volgens McKinsey gedeeltelijk gedragen door de meer begoede Chinese consument met een maandinkomen van minstens 8.000 yuan per maand. In die inkomensgroep zouden de bestedingen aan kleding jaarlijks met 30 procent stijgen. Er wordt echter opgemerkt dat ook de jongere demografieën trendsetters zullen zijn. Daarbij wordt erop gewezen dat 60 procent van deze bevolkingsgroep op het internet productonderzoek doet en prijzen vergelijkt.
0 Comments:
Post a Comment
Subscribe to Post Comments [Atom]
<< Home