Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Saturday, September 18, 2010

Aantal gebruikers online-coupons met helft gestegen

Amerikaanse consumenten hebben tijdens de eerste helft van dit jaar ongeveer 57,4 miljoen dollar bespaard met online en gedrukte coupons. Dat blijkt uit een onderzoek van distributeur RetailMeNot. Er wordt aan toegevoegd dat in totaal ongeveer 8,17 miljoen dollar kon worden bespaard met coupons die konden worden gedrukt. Daarbij werden volgens RetailMeNot 1,66 miljoen coupons gedownload. De Amerikaanse online coupon-trafiek telde tijdens de eerste helft van dit jaar ongeveer 80,25 miljoen gebruikers. Dat is een stijging met 49 procent tegenover de eerste helft van vorig jaar, toen met online coupons een bedrag van 49,3 miljoen dollar bespaard.

Er wordt aan toegevoegd dat er tijdens de eerste helft van dit jaar 492.891 coupons van 66.883 retailers beschikbaar waren. Daarnaast boden 52.000 retailers ook 56.077 coupons aan die konden afgeprint worden. RetailMeNot merkt op dat online coupons een verkoop van 192,4 miljoen dollar genereerden. Dat is een stijging met 49 procent tegenover dezelfde periode vorig jaar. Er werd berekend dat consumenten gemiddeld 29 dollar per online coupon bespaarden. Met coupons die uitgeprint konden worden, werd gemiddeld 5 dollar bespaard. De meest populaire online coupons waren Victoria's Secret, Amazon.com en Kohl's. Bij de gedrukte coupons waren Fantastic Sam’s, IHOP and Kentucky Fried Chicken de populairste aanbieders.

Er wordt aan toegevoegd dat de populairste coupon-categorieën bestaan uit voeding, kledij en restaurants. "Zelfs met een heroplevende economie, maakt het onderzoek duidelijk dat het gebruik van coupons blijft stijgen," merken de onderzoekers op. "De consument gaat steeds meer bewust om met zijn bestedingen en is bijzonder actief bij het zoeken naar de beste aanbiedingen. Er mag dan ook verwacht worden dat deze trend zich ook tijdens de tweede helft van dit jaar verder zal doorzetten, vooral rekening houdend met de eindejaarsperiode." Een woordvoerder van coupon-aanbieder SurfMyAds.com merkt op dat de consument op dit ogenblik sneller geneigd is om te praten over zijn bestedingen in plaats van over zijn uitgaven.

Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home